divendres, 28 d’octubre del 2016

Storytelling

En aquesta entrada parlarem sobre un tema interessant com es el Storytelling, que hem tractat a la darrera classe. Storytelling és una estratègia mitjançant la qual expliquem una història per aconseguir un determinat objectiu, ja sigui informar, motivar, conèixer opinions, vendre o simplement fer gaudir. El podríem definir com l'art de comunicar explicant històries. Aquests relats digitals acostumen a presentar-se en formats atractius i agradables. També hem de destacar que es pot utilitzar en qualsevol àmbit, per exemple en medicina o en educació. I que es pot transmetre un missatge mitjançant l'oralitat, llibres, vídeos, àudios titelles, etc.

Hem comentat també que la publicitat ha sigut una de les disciplines que més ràpid ha adquirit l'Storytelling per transmetre els seus missatges publicitaris a través d'històries, els publicistes ho utilitzen per a què els usuaris facin una relació entre les marques i les histories, i que d'una manera o una altra aquest comercial sigui vistós i recordat per tots els usuaris, trobem com exemples d'això l'anunci del nadal o del "turró xixona". També hem esmentat les parts que han de constar en una historia digital: plantejament, nus (hi ha d'haver una acció que despunti) i desenllaç. A partir de tot això comentat ens adonem que Internet ofereix al creador noves tècniques i eines que facilitaran la creació d'aquestes històries, com son les aplicacions que podem tenir a l'abast. Nosaltres després d'haver estat buscant diferents aplicacions per la xarxa, hem decidit utilitzar Storyboardthat, per a crear la història de "la nit de hallowen", i seguidament el programa de "Videoshow" per adjuntar-lo i crear un video amb la història que us adjuntarem més abaix. 



Aqui us deixem el nostre Storytelling fet video, esperem que gaudiu!

dilluns, 24 d’octubre del 2016

Identitat digital

A la classe del passat divendres, 21 d'octubre, vam seguir el model de les sessions ja fetes amb anterioritat. Primer un grup de 4 companys de la classe van exposar el tema de que era la identitat digital. En aquella hora, vam definir aquest concepte de que parlem, així, llavors la identitat digital de cada persona és la petjada personal que cadascú deixa a la xarxa, és a dir, sempre que nosaltres haguem obert un perfil a qualsevol xarxa social o qualsevol amic ens hagi etiquetat ja tindrem una identitat digital per petita que sigui. Aquesta identitat digital té molts avantatges, ja que vol dir que segueixes l'evolució de les noves tecnologies.

Però alhora té l'inconvenient que si nosaltres qualsevol dia anem a buscar feina, les persones que ens han de contractar ens buscaran per la xarxa per observar les nostres aficions i el que fem en el nostre temps lliure, per aquesta raó hem de tenir molta cura del que pengem de la nostra vida a les xarxes socials. Per comprovar que tot això és cert, vam fer una cerca de totes les components del grup per veure quina informació podíem trobar de cadascuna. Seguidament vam entrar a la pàgina Take this Lollypop on es veu a un home mirant el nostre perfil a una xarxa social, buscant la nostra ubicació i finalment veiem com ens troba i ens ve a buscar. Per acabar la sessió de divendres cadascun dels components del grup ens vam crear un perfil personal a About.me els quals estan compartits al nostre Twitter personal.

Aquí us deixem els nostres perfils de About.me, a veure si us animeu a crear-vos un!
















Fins la pròxima!


divendres, 14 d’octubre del 2016

La cara educativa de pokemón GO

A la classe d'avui hem parlat sobre la creació d'un nou projecte que es durà a terme durant el primer trimestre. Aquest consistirà a crear una sèrie de materials educatius que incorporin les TIC a les aules. A continuació us deixem un grapat d'idees per tal de realitzar un projecte de forma innovadora a l'aula: Codis Qr, realitat Augmentada, geolocalització, imatges o vídeos, ja sigui a través de tablets, ordinadors etc, infografia, pizarra digital, xarxes socials, etc. Per tal de crear un projecte primer hem hagut de fer una recerca per internet dels diferents recursos educatius. Nosaltres ens hem agrupat amb un altre grup de classe, i hem hagut de buscar dos exemples sobre com introduir el pokemon GO (realitat augmentada) a l'aula. Primerament dubtàvem sobre si pokémon Go podria obtenir beneficis educatius, però hem estat cercant a internet i hem vist que si, ja que Pokémon Go és un joc que va més enllà de permitir-nos passar una bona estona, ens permet una sèrie de beneficis educatius:

En primer lloc és una eina que potencia l'activitat a l'aire lliure i evita així que disminueixi el sedentarisme que hi ha a la societat, per altra banda potencia la visió espacial dels alumnes, ja que és un joc basat en la geolocalització i obliga a l'alumne a saber on es troba en tot moment (a través del mapa) i a través d'això aconsegueixen una millor orientació. També obtenim un benefici pel que fa al desenvolupament matemàtic, ja que mesura les distàncies, els angles i moltes de les coordenades que es troben en el joc. Seguidament també podem trobar la millora en les habilitats de l'ús de les TIC, ja que utilitzen el telèfon mòbil, i entre altres també potencien la memòria, amb els diferents pokémons que van trobant i els seus estats d'evolució. Així que podríem acabar dient que dins l'àmbit educatiu és imprescindible adaptar-se a les noves eines i més encara a aquestes que poden suposar un canvi en la millora de l'aprenentatge dels alumnes.



Resultat d'imatges de pokemon go en la escuela

Pissarra digital interactiva

Un dia més ens trobem!

Avui us venim a parlar sobre la pissarra digital interactiva, tema que vam tractar la passada classe.
Podríem dir que avui dia s'estan produint canvis molt importants, en referència a la manera d'ensenyar i aprendre en les escoles. Ja fa uns anys que les pissarres digitals es van incorporar a les classes i van entrar a formar part d'una de les eines a disposició del professorat i l'alumnat, per tal de fer més dinàmiques les classes i més eficient la comunicació de coneixements entre l'alumnat i el professor. Podem dir que cada vegada hi ha més PDI a les aules, ja que la tecnologia s'introdueix en el contingut educatiu. Molts professors no tenen la base pràctica per poder utilitzar-les, i per solucionar això deurien de tenir la possibilitat de formar-se i a la vegada saber projectar el seu funcionament cara els alumnes. 

L'altre dia vam tenir l'oportunitat d'aprendre a utilitzar les PDI. Ens van fer una classe teòrica on ens van donar les instruccions necessàries per seguidament poder realitzar una activitat per posar-la a la pràctica. La nostra pràctica tractava sobre les emocions, on els nens primerament aprenien quines eren les emocions i després aquests havien de identificar les seves emocions en relació amb diferents situacions proposades. Per concloure, creiem que l'ús de la pissarra digital a classe es molt positiu i serveix de molta utilitat sobretot amb el tracte amb els infants, ja que fa participar a aquests en l'activitat de forma més interactiva, entablant una relació entre l'alumne i el mestre més propera. També creiem que són importants, ja que  la pissarra digital capta més l'atenció i la concentració de l'alumnat, i al ser tàctils, poden interactuar, manipular, moure imatges per la pantalla, seleccionar, fent que els aprenentatges siguin molt més motivadors i significatius. També gràcies a aquestes pissarres, podem tenir molta informació a l'abast, ja que ens permet connectar-nos a Internet, buscant activitats, dibuixos, etc., sobre el tema que estem tractant a l'aula.

Aquí us deixem un vídeo sobre la incorporació de la pissarra digital a una classe d'infantil.