dijous, 15 de desembre de 2016

El monstre s'ha tornat a embolicar!

Bona tarda estimats lectors!

Avui ens adrecem a vosaltres després d'uns dies de descans on ens hem dedicat a preparar el projecte final de l'assignatura, el qual ha sigut presentat aquest matí. Aquesta activitat/projecte, que hem realitzat està adreçat als nens que estan cursant educació infantil (nens de 3 a 5 anys). Vam orientar aquesta activitat a l'aprenentatge de les emocions en català i en anglès (mitjançant el llibre del "Monstre de colors"), al treball en equip i a saber desenvolupar els coneixements adquirits a classe. Inicialment una companya explicarà o recordarà als nens de que tracta aquest llibre, seguidament una altra mostrarà el canvas realitzat (adjuntat abaix) per organitzar la classe, per saber quines competències es faran servir o quines eines TIC s'han utilitzat i després una altra companya explicarà als nens l'activitat a realitzar durant aquella sessió. Els nens hauran d'ajudar al monstre a entendre les seves emocions, ja que s'ha tornat a fer un embolic.

Una vegada els nens han entès el que es farà i han resolt els dubtes que poden arribar a tenir sobre l'activitat es fan els grups adients per començar-la. Una vegada l'activitat acabada i quan la calma torna a regnar a l'aula es procedirà a emplenar el full d'avaluació on es valoraran diferents items del 0 al 5 (de molt malament a molt bé) de cada alumne i on es podran fer diverses observacions si calgués. Amb aquesta activitat volem despertar l'interès dels nens per aprendre a dominar les seves pròpies emocions i sobretot que aprenguin les emocions que poden tenir els seus companys en alguns moments.

A la sessió d'avui com bé hem comentat més amunt hem presentat el nostre projecte, però no hem sigut les úniques, ja que tota la classe a presentat el seu i tots hem participat en les activitats de tots. Aquesta ha sigut la última classe d'habilitats comunicatives, una assignatura que ens ha permès aprendre coses que no sabíem o que teniem oblidades sobre les TIC i que ens ajuda d'una manera o una altra a saber com utilitzar-les a l'aula ja sigui fent una historia, utilitzant la PDI o fent activitats en realitat augmentada o amb codis QR. Llavors podem dir que han sigut uns mesos molt ben aprofitats on a part de reforçar els nostres coneixements tecnològics, també hem après el que era la metodologia Flipped Classroom, ja que com bé us hem anat explicant al llarg del mesos aquest model es el que hem utilitzat des de que vam començar el curs.

Estimats lectors esperem que no sigui un comiat definitiu i ens tornem a llegir per aquí, a reveure!